Leren, zorg en sfeer

Ons kindcentrum is een plek waar kinderen naar hun mogelijkheden leren presteren. Bij het leren houden we er rekening mee dat geen kind gelijk is – zoveel kinderen, zoveel kleuren- en dat we in een tijd leven waarin nieuwe ontwikkelingen elkaar snel opvolgen. Het leren en de zorg zal dan ook altijd in ontwikkeling zijn. Nieuwe ontwikkelingen vragen om nieuwe vaardigheden op cognitief en sociaal-emotioneel gebied, die wij de kinderen als basis voor later meegeven. Wij geloven dat kinderen die samen spelen en plezier maken gemakkelijker tot leren komen.

We werken dagelijks aan een sociale, sfeervolle en veilige school. Want goed in je vel zitten, betekent dat je optimaal je gegeven talenten kunt laten zien. We benaderen de kinderen positief, geven hen complimenten en belonen hen. Samen met de kinderen en hun ouders ‘vieren we het leren’. In situaties van ongewenst gedrag of pesten hanteren we een heldere consequentieprocedure en/of het protocol tegen pesten.

• handen.jpg