Onderwijstijd

We zorgen voor voldoende lestijd. Dit wordt gemeten in leertijd per dag, per week en per schooljaar. Het wettelijk totaal minimum aantal lesuren van groep 1 tot en met 8 is 7.520 uur. Op onze school krijgen de leerlingen ongeveer 7562 uur les. Onze school voldoet daarmee ruim aan de wettelijke eisen en houdt zich ook aan het wettelijk maximum aantal lesuren per dag. Bovendien zorgen we voor een evenwichtige verdeling van activiteiten over de dag/week. Minstens 60% van de lestijd wordt besteed aan de basisvakken: lezen, taal/spelling, rekenen en schrijven. In de voorschool gaan de peuters 16 uur per week naar de voorschool. Kinderen die in groep 1 of groep 2 zitten genieten 20 ¼ u onderwijs. In groep 3 is dat 23 ¾ u en vanaf groep 4 gaan kinderen volledig (dus 25 ¾ u per week) naar school.