Meer dan onderwijs

Sportieve activiteiten

Naast de gebruikelijke gymlessen neemt de school deel aan een aantal gedeeltelijk buiten school georganiseerde sportactiviteiten, zoals voetbal en/of handbal. Ouders organiseren de deelname aan de avondvierdaagse en de school doet mee aan de Koningsspelen. Daarnaast worden er sportactiviteiten georganiseerd door de Brede School organisatie.

Kunst en Cultuur

Voor de algemene ontwikkeling is kunst en cultuur belangrijk. Daarom kiezen we ieder schooljaar voor alle groepen minimaal een voorstelling en een project. Het is daarbij belangrijk dat kinderen met alle disciplines van de kunst in aanraking komen. In ons cultuurbeleidsplan is vastgelegd hoe we dit aanpakken.

Gezonde school

We hebben structureel aandacht voor sport, spel en bewegen, voeding en gezondheid.
en de sociale veiligheid. We stimuleren actief bezig zijn en een gezonde leefstijl bij onze leerlingen. We bieden een veilige schoolomgeving en besteden aandacht aan de persoonlijke en sociale ontwikkeling. We betrekken ouders erbij door aan hen te vragen hun kinderen gezonde etenswaren mee te geven voor de kleine pauze en bij traktaties de voorkeur te geven aan een gezonde traktatie.
Ook dit schooljaar nemen we weer deel aan het Schoolfruit-programma. Dit houdt in, dat kinderen gedurende een half jaar, 3x per week fruit aangeboden krijgen.

Duurzame school

Onze school is stroomneutraal. Dit is te danken aan zeventig zonnepanelen op het dak en het gebruik van duurzame ledverlichting. Er is een energiemonitor in school waarop de kinderen kunnen zien hoeveel energie we opwekken en hoeveel stroom we verbruiken.

Verkeersveiligheid

We zijn in het bezit van het Drents Verkeersveiligheidslabel. Dit kwaliteitskeurmerk voor basisscholen hebben we gekregen, omdat we verkeersveiligheid en het onderwijs daarin, een vaste plek hebben gegeven in ons schoolbeleid. Naast het structureel werken met een actuele verkeersmethode in alle groepen, bieden we veel praktische verkeersactiviteiten aan. In groep 7 of 8 doen de kinderen standaard mee aan het theoretisch en praktisch verkeersexamen.